fredag 31. oktober 2008

Dagens latter!

Leser nå i VG om strømbruddet som har rammet blant annet Else på 91 år.
Jeg kan ikke gjøre annet å sprute ut av latter når jeg leser dette.
Vi runder snart 2009 tallet og allikevel har strømbrudd som vi ikke klarer å fikse på noen minutt.
Imens må gamle stakkars folk gå rundt i isolasjon uten strøm eller varmt vann å synes synd på seg selv.
Kanskje ikke verdens viktigeste sak, men det er nå greit å få en avbrekk fra valget i US and A.

Jeg husker når jeg var mindre å strømmen gikk! Det var jo kjempegøy! Fram med stearinglyset og yatzi og stor familiekos. Hva har vi idag da? Kun TV, PC og telefoner.
Vi får stadig flere skillsmisser og kriminalitet, kanskje dette er en faktor av at vi ikke snakker med hverandre lengre på en skikkelig måte?

I stedet for å syns synd på Else og de andre i blokkleilighetene må vi misunne dem!

Da skrur jeg av strømmen min for å få en "Gamle dager" følelse!


Nå ser det ut til at Else endelig har fått strømmen tilbake! Ønsker herved henne lykke til!

19 kommentarer:

Anonym sa...

Kanskje du skal lese innlegget en gang til.....før du ler deg ihjel. det er ganske alvorlig når syke og gamle ikke får eks oksygenet de trenger(veldig mange som bruker oksygenmaske flere ganger om dagen) og i tillegg får de ikke ringt etter hjelp.

Hvis dette var ett forsøk på ironi, så var det et veldig dårlig ett. Kanskje du skal ta deg et par dagers jobb ute i eldreomsorgen.....hvis du klarer å løsrive deg fra sofaen da.

Anonym sa...

herlighet
tror du den gamle kvinnen kan nyte dette her. Finner jo ikke fyrstikker en gang. dette er nok en tragedie fra helse norge 2008. alle over 80 burde ha en sykehjemsplass eller en bol tilsyn døgnet rundt. mvh. lillian

Anonym sa...

fuck you, prøv å tenk ¨å andre enn deg selv!!!

Anonym sa...

TULLING!!!!!

Frittland sa...

Ok, beklager at ingen forstod mitt innlegg. Jeg synes synd på dama, det er det ingen tvil om.

Men jeg synes det bare er litt for mye fokusering på hvor ille dette er.

Jeg mener selv at to timer uten strøm er ikke galt, eller?

Anonym sa...

Du har ikke skjønt mye ,bor selv på brakke i OSLO,kommer søndag kveld for å legge meg etter tre timers kjøring og det er verken strøm eller vann.Vil du bo sånn ??Respekt for andre hvor er det ????
Glad jeg har funnet meg ny jobb og bedre arbeidsvilkår.Ta deg en tur til østre akervei 100.Der finner du plassen som ingen andre vil bo !! Du kan dra til helvete og lenger hvis du kommer .....

Anonym sa...

Du mener selv at 2 timer uten strøm ikke er galt, men her er det snakk om 12 timer uten strøm som berører mennesker som er langt mer sårbare enn deg og meg.
Forbanna tosk.

Frittland sa...

Jeg har stor respekt for andre.
Jeg sitter til vanlig å snakker med folk med økonomiske problemer og hjelper dem.

Mitt poeng er at det viktigeste i verden er ikke strømmbrudd (selv om det kanskje er det for de eldre)! Jeg er ganske sikker på at i dette tilfellet hadde de fleste beboerene kontakt med omverden og hadde det komfortabelt.

Anonym sa...

herrregu
hvordan kan du bruke ordet komfortabelt i denne sammenheng.du har ikke skjønt et døyt om hvordan disse menneskene opplevde dette. skulle likt å hilse på deg når du ble gammel og satt der alene i mørke.

Anonym sa...

Totalt mangel på empati.

Frittland sa...

Ja, det må du bare gjør.

Så kan vi spille yatzi å sette på noen stearinlys.

Kanskje du kan ta med gitaren i tillegg?

Anonym sa...

problemet er at jeg bare har elektrisk gitar, så hvis du finner f\yrstikkene får vi klare oss med oss lys og boller

Frittland sa...

Hehe, den er go. Flaks for meg at Else ikke kan lese dette da hun ikke har strøm.

Men altså fra spøk til alvor; Jeg har empati med Else og de andre.

Jeg har vært uten strøm i 2 døgn og det var en prøvelse med matlaginga.

Heldigvis hadde vi en genial vedovn med plater.

Anonym sa...

hei
kald mat er sunnere vet du, men når man er 91 år så er alt begrenset. bevegelighet ikke minst. og følelsen av isolasjon som blir forverret av strøm situasjonen. kommer nettopp fra min mor på 84 år og bor alene, men i omsorgsleilighet og har litt pleie, men er ensom 15 timer i døgnet, og den tiden blir lang. er sikker på at du skjønner else, men den ble litt feil.

lillian sa...

hei
vi skjønner ikke problemet før vi har følt det selv, opplevd det på kroppen . den som lever får se , ha det godt, frittland

Anonym sa...

Herregud for en idiotisk post, hjernecellene står virkelig i kø her skjønner jeg.

Anonym sa...

Når man er ung og frisk er det sikkert greit og mange klarer vel det, men her var det mange gamle og syke, og alle har ikke et sted de kan dra til. Mange syke og gamle hvor hjelpemidler var avhengig av strøm. Håper ikke du sjøl blir sittende gammel, redd, eller syk for dette lille problemet som du kaller det da det finnes andre viktigere ting å skrive om. ( Du hadde nok satt pris på at det ble skrevet om du også da )

Anonym sa...

Til din informasjon - De har også vært uten varm vann nå i 10 dager. Strømmen var ikke borte i 2 timer. Den var borte mesteparten av døgnet. Nå har de fått strømmen tilbake - men fått beskjed om at den stenges igjen 23.30 i kveld. Når den så blir koblet på igjen, ble det ikke gitt noen info om. Beboerne vet ikke når de får tilbake varmt vann. Hvor lenge ville du ha funnet deg i å være uten varmt vann - og nå også elektrisitet ?????

Anonym sa...

Du husker da du selv "var liten og strømmen gikk, - og så koselig det var". Ja, hvem gjør ikke det? Vel og merke hvis man er frisk nok.. Det er jo kjempekos!
Sannsynligvis hadde ikke du behov for elektriske hjelpemidler for å klare deg eller i verste fall å overleve (pustemaskin el.a.). Foreldrene dine hadde nok gitt beskjed til rette instans dersom de kun hadde kaldt vann å stelle sin alvorlig syke sønn (deg) med i en hel uke. De hadde til slutt meldt fra dersom all strøm og lys, heis og muligheter for å få med deg ut til lege, sykehus, osv forsvant. Og at telefon og livsviktig alarm rundt halsen dermed var ute av funksjon. Nettopp når kulde og diverse fall i mørket (med deg i armene), gjorde at de mer enn noen gang kunne trenge akutt hjelp.
Tenk deg om før du skriver noe så borti....
Forstår absolutt din tanke om at du mener det er alvorligere ting å skrive om, men dette her ble bare feil. Legg deg flat. Så får du kanskje beholde lesere.
Chanders