fredag 31. oktober 2008

Godhjertet mor

Leser saken om sønnen til Biskopen som gikk personlig konkurs.

Sønnen lurte moren sin til å låne han totalt 40 millioner kroner i god tro at pengene gikk til forretninger i utlandet.

Forsåvidt er jo dette riktig da sønnen spilte poker og spill i utenlandske forretninger.

Dette får meg til å tenke på lønnen til presteyrket, kanskje dette er noe for meg? Du skal jammen tjene mye for å kunne låne 40 millioner kroner. Eller kanskje det er kollekten som spiller inn?

7 kommentarer:

Anonym sa...

Er forresten det å klare seg på 24000 kroner så forferdelig? Har foreldre som sitter igjen med 4000, riktignok etter regninger er betalt. Hører ikke de klage...

Anonym sa...

Refererer til det som anonym sier lenger opp her:
Jeg syns også at 24.000 kroner høres mye ut. Jeg er under gjeldssanering og må greie meg med 16.000 kroner til å forsørge to personer (det ene en 12-åring), husleie på 5.000, strøm, avgifter, dyre medisiner og mat og annen nødvendig innen husholdning.
At en mor kan være blindet for et barns pengegriskhet, er nesten litt absurd. Selv prestefamilier må innse at selv de som står en nær, kan lyve så det renner.

Anonym sa...

Helt enig med de andre som har kommentert dette. Hadde jeg hatt 24.000 kr i måneden, hadde jeg nesten ikke visst hva jeg skulle brukt pengene på. Så fra mitt syn burde de slett ikke klage.

Anonym sa...

Enig med alle innlegg. Hva i all verden må man ha i ryggen får å få låne 40 mill?? Teller ikke 2,5 regelen for prester eller? Og "bare" 24000 å leve for..Tsktsktsk. Nå er jeg selv i ett parforhold der vi begge tjener greit nok så det går ikke på oss,MEN gi en minstepensjonist f.eks 24000 og vedkommende hadde levd lykkelig i all sin tid. Men så igjen så har ikke de fleste minstepensjonister vært så sabla dumme (eller hatt muligheten) til å låne opp 40 mill uten engang å gidde å sjekke opp skikkelig.Så kanksje fortjener de derfor ikke å ha hele 24000 pr mnd.Jeg mener --penjonistene pr idag har BARE bygd opp landet vi lever i!

Anonym sa...

dere skriver at dem må leve for 24.000 i månden.. mange som lever for det i månden. syns ikke syn på dem. mange som får det i lønn på en månde.
tenk heler på dem som har 5000 å leve for i månden. dem er det syn på. dem klager ikke heller..

har du 24.000 å leve for i månden, så har du ikke noe å klage på.
jeg blir provosert nå dere skriver. må leve for 24.000 i månden.
Det er ikke syn på dem.

Anonym sa...

nå må folk våkne, blir helt kvalm når jeg leser at de må klare seg med 24000 i mnd. Det fins ikke synd på de en gang. Jobber selv i helsevesenet og ser hvor mange av de eldre som sliter for å få ting til å gå rundt. Hadde de hatt 24000 i mnd hadde de jublet. Nei nå er jeg drittlei av at slike får oppslag i avisen....for meg kunne slike levd på brød og vann, for hvem låner 40 mill til sønnen sin uten å ha den ringeste anelse hva som foregår..

Anonym sa...

Det er jo VG som skriver at de bare har 24 000 kr i mnd å leve for, det er vel gjerne ikke ekteparet Baasland som klager over at dette er lite, det er jo ikke det det står..Så det blir jo litt feil å si at det er de som klager!