torsdag 30. oktober 2008

Fritzl er født dum

Fritzl er fortsatt i rampelyset etter en 140 siders rapport ble overlevert til retten om hans liv.
Her får vi vite at Fritzl låste inne moren og murte igjen vinduet slik at hun ikke skulle se dagslys igjen på grunn av at Fritzl følte at moren ikke gav han kjærlighet.

Da tenker jeg umiddelbart; jeg føler også at jeg ikke har blitt elsket av og til. Men jeg går da ikke å låser mora mi inne på et rom?!

Men når jeg tenker på Østerike og på alle historiene om fangenskap så begynner jeg bare å lure på resten av verden. Østerike med sine 8 millioner innbyggere er vel ikke så unormalt land i forhold til resten av verden?

Det får meg bare til å lure på hvor mange andre som sitter i fangenskap slik som datteren til Fritzl; Elisabeth eller Natascha.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Siden du sitter uten psykologisk innsikt synes jeg at "Fritzl er født dum" artikkelen din er og blir litt dum.

Hvis noen hadde systematisk mishandlet meg i min barndom ville jeg også vært ond til sinns. Det sier virkelig seg selv.

Anonym sa...

Hvis det er noen som er dumme her i verden er det vel bloggere som deg, som av en eller annen obskur grunn føler behov for å rable ned sine ubrukelige tanker om hva som helst uten at de har noen dypere innsikt i hva de skriver om.

Leisha Camden sa...

Tviler sterkt på at Josef Fritzl er dum. Han har gjennom mange år drevet forretninger på ganske høyt nivå, dette krever en god del intelligens. Han har også sluppet unna i meget lang tid med en gedigen forbrytelse som etterhvert utviklet seg til å bli meget kompleks. Jeg tror du tar helt feil, jeg tror Josef Fritzl er lynende intelligent. Han har en rekke andre feil, men dum er han nok langt fra.

Anonym sa...

Eg var såkalla eit mishandla barn men har lært å tilgi mine overgriper (les. foreldra). Livet mitt er det som mange kallar for eit vanleg og lukkeleg liv.