mandag 3. november 2008

Illojalitet

Bankene vil ikke ha kunder som bytter banker for å spare penger. De vil heller satse på faste lojale kunder. Dette er da forstålig? Jeg vil heller betale mer får å få litt bedre service en å ikke få service i det hele tatt?

Vil ikke dette bli en slags prissamarbeid?

Eksempel:
Du handler hos Prix hver dag i 20 år.
Så åpner en Mega ved siden av som har de samme varene, bare 10% billigere. Hvor går du?

Fleste er nok enige i Mega, men la oss legge litt til i oppgaven:
Prix er fullt av vennlige gamle damer som er veldig serviceinnstilt. De spør deg om hvordan det går, og om kona har det bra.

Mega er fullt av skitne ungdommer som tygger tyggegummi når du kommer til kassen.

Hvor går du nå hvis du blir behandlet slik hver dag i 20 år?

Kanskje ikke det beste eksempelet, men DNB har ikke den beste servicen for å si det sånn.

Skal vi i tillegg bli svartelistet får å skifte bank fordi det er billigere hos Nordea og bedre service?

Ingen kommentarer: